High tea met de statushouders

4 juli 20:00 uur

Op zaterdag 22 juni was er een gezellige high tea voor de statushouders die in ons dorp wonen.

Rond 14:40 hebben we de statushouders opgehaald bij Herbranda. Ook een gezin, dat inmiddels in Surhuizum een woning had gekregen, sloot zich bij de groep aan. In totaal zo'n 12 volwassenen en 4 kinderen. Aangekomen in het Lichtbaken werden we verwelkomd door een kleine 20 gemeenteleden (Fonteinkerk en Christengemeente) die het leuk vonden om kennis te maken met de nieuwe buurt/dorpsgenoten. Er kwamen leuke gesprekken op gang en er werden zelfs telefoonnummers uitgewisseld om contact te kunnen houden. Ook werden er spontaan afspraken gemaakt om elkaar opnieuw te ontmoeten. Dit allemaal onder het genot van koffie/thee en lekkere hapjes van Hoeve Hoogland.

Uit de gesprekken kwam naar voren dat de statushouders graag de Nederlandse taal verder willen leren. Die middag kon dat natuurlijk mooi geoefend worden! De statushouders werden ook van harte uitgenodigd om deel te nemen aan het Koffiecafé in het Lichtbaken. Deze koffieochtenden zijn elke dinsdag van 9:30 tot 11:30 uur.

Wilt u helpen?
Als u het leuk vindt om ook met ze in contact te komen dan kunt u gezellig langskomen bij het Koffiecafé en kennis met ze maken. Meehelpen met het Koffiecafé mag natuurlijk ook. Wilt u/jij (of eventueel met z’n tweeën) een (taal)maatje van een statushouder worden dan kunt u dit doorgeven aan Liesbeth. Zo kunnen we Gods liefde laten zien aan deze statushouders.

Hartelijke groet,
Theresia (Fonteinkerk) en Liesbeth (Christengemeente, email: liesbeth.bijbelsleven@gmail.com)