Home>Actueel>Opschorting activiteiten in verband met coron…

Opschorting activiteiten in verband met coronavirus

27 maart 2020 16:00 uur

De Christengemeentebuitenpost schort al haar activiteiten op tot 1 juni 2020 in verband met het coronavirus.

He verbod op samenkomsten is in de week van 23 maart verlengd tot 1 juni 2020. Daarbij wil de oudstenraad van de Christengemeente geen enkel risico nemen op verspreiding van het virus en daarom is besloten om voorlopig tot 1 juni 2020 alle activiteiten van de gemeente stil te leggen.

Diensten
De zondagse diensten gaan niet door in de normale vorm. Het kerkgebouw zal op zondag niet toegankelijk zijn voor bezoekers. Wel zal er via het internet elke zondagmorgen om 10.00 uur een viering worden uitgezonden. Matthias zal deze vieringen leiden, waarbij ook muzikaal begeleiding zal zijn. De vieringen zullen via onze website christengemeentebuitenpost.nl worden ontsloten.

Mochten gemeenteleden de livestream via het internet niet kunnen volgen, dan raden we hen aan om bijvoorbeeld een dienst via de EO te beluisteren of te bekijken. Ook Family7 en GoedNieuwsradio zijn opties.

Voor de kinderen van de Cornerstones is het misschien ook leuk om naar een bijbelverhaal te kijken en te luisteren Op de site van Creatief Kinderwerk vind je een super leuk online kinderprogramma met een mooi verhaal en allemaal leuke dingen om te doen. Het heet : God roept Abram.

Bezoekwerk
Het bezoekwerk van onze voorganger en van andere leden van de kerk leggen we stil. Wel is onze voorganger Matthias van dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 - 12.00 uur telefonisch te bereiken.

Oproep tot gebed
We willen jullie allemaal oproepen om te bidden voor bescherming en bewaring van de kwetsbare groepen in onze gemeente. Ook de mensen die in de gezondheidszorg werken, bevelen we aan in jullie gebed. Verder is het goed om te bidden voor onze regering en andere beleidsmakers dat ze in wijsheid mogen handelen in deze crisissituatie.

Informatie
Tot slot willen we aangeven dat we de komende weken via nieuwsbrieven en de website met jullie in contact zullen blijven en jullie blijven informeren over zaken die onze gemeente aangaan.

We wensen jullie ook van deze plek de Vrede van God toe!

Met hartelijke groeten,

de oudstenraad